Nick:arek Dodano:2010-08-06 (14:35:45) Wpis:mimo że nie byłem na tym akurat dworcu to jestem pełen uznania dla twórców strony, jeszcze miałem okazję często korzystać ze świebodzkiego i głównego
Nick:tbaran Dodano:2010-03-23 (22:02:45) Wpis:Jestem pełen uznania. Dawno tu nie zaglądałem. Bardzo się strona zmieniła. Wierzyć się nie chce, że na stacji jest tak dużo zabytkowych elementów, które dzięki wam zostały udokumentowane. Szukajcie dalej, a może odkryjecie jeszcze wiele ciekawych eksponatów. Przydałoby się kilka zdjęć jeszcze czynnych a już rozlatujących się urządzeń srk. Powodzenia.
Nick:kępiński Dodano:2009-09-21 (23:30:13) Url:http://perzowobwod8.wordpress.com/ Wpis:spoko strona :)
Nick:Danny Dodano:2009-08-24 (13:22:17) Wpis:Super strona. Lubie przejzeć galerię przypominają mi się wtedy dawne czasy kiedy to często bywałem na tym dworcu.

Dzięki dla autora!
Nick:anusia Dodano:2009-08-03 (23:27:05) Wpis:oj, żeby na głównym była taka obsługa... pomarzyć tylko...
Pozdrowienia dla pracowników Nadodrza!
Nick:Paweł Dodano:2009-02-07 (00:00:52) Wpis:Witam.Parę lat temu pracowałem na tej stacji z bardzo fajnymi i miłymi ludzmi.Bardzo fajnie że jest coś takiego.Kiedy się tak wszystko ogląda zaraz wracają wspomnienia z lat dziecięcych i tych kiedy bywałem codziennie.
Serdeczne pozdrowienia dla załogi STACJI WROCŁAW NADODRZE ówczesnej i terażniejszej.

Paweł
Nick:posel Dodano:2009-01-19 (13:33:39) Url:oswiecimski.com.pl Wpis:Dzień dobry

w załączeniu przesyłam informacje jakie otrzymał poseł Konstanty Tomasz Oświęcimski na interpelację dotyczącą modernizacji Nadodrzańskiej Trasy Kolejowej Szczecin - Gryfino - Chojna - Wrocław.

Odpowiadając na przesłaną w załączeniu pisma nr SPS-023-6775/08 z dnia 4 grudnia 2008 r. interpelację posła Konstantego Oświęcimskiego w sprawie inwestycji mających na celu usprawnienie i poprawę bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na trasie Wrocław - Rzepin - Chojna - Gryfino - Szczecin uprzejmie wyjaśniam, że linia CE59 pasażersko - towarowa Wrocław - Szczecin jest linią dwutorową, długości 356 km o znaczeniu państwowym.

Obecne działania na linii Wrocław - Kostrzyn - Szczecin znajdują się w fazie realizacji kontraktu zawartego w dniu 18 sierpnia 2008 r. z wykonawcą dokumentacji przedprojektowej oraz finansowanego ze środków pomocowych Funduszu Spójności.

W ramach kontraktu opracowane zostaną Studia Wykonalności, raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko z uwzględnieniem zidentyfikowanych obszarów Natura 2000 oraz wnioski o decyzje dotyczące środowiskowych uwarunkowań. Zakres projektu przewiduje również przygotowanie materiałów przetargowych na wybór wykonawcy dokumentacji technicznej oraz wnioski o dofinansowanie opracowania dokumentacji projektowej z Funduszu Spójności. W umowie dla przedmiotowego kontraktu zadania składają się z 11 etapów, z przypisanymi im terminami wykonania. Zakończenie realizacji kontraktu odcinka Wrocław- Kostrzyn - Szczecin nastąpi w dniu 31 marca 2010 r.

Modernizacja linii CE 59 wpisuje się w realizację priorytetu drugiego Strategii Rozwoju Kraju 2007-2013, jakim jest poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej w aspekcie infrastruktury transportowej, jak również zgodna jest z priorytetem transport przyjazny środowisku w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, co pozwoli na zwiększenie udziału przyjaznych środowisku przewozów kolejowych w ogólnym transporcie osób i ładunków. Ponadto projekt jest zbieżny z Polityką Transportową Państwa na lata 2006 - 2025 w kwestii radykalnej poprawy infrastruktury w głównych korytarzach transportowych oraz z polityką województw, przez które linia ta przebiega.

Konieczność modernizacji przedmiotowej linii kolejowej uzasadniają ponadto potrzeby świadczenia usług przewozowych w obrębie aglomeracji szczecińskiej.

Projekt modernizacji tej linii umieszczony został na obowiązującej indykatywnej liście projektów kluczowych, jako projekt rezerwowy Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z inicjatywy zarządcy infrastruktury kolejowej, tj. PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przewiduje się, że realizacja prac modernizacyjnych na tej linii możliwa będzie w latach 2012- 2015.

Obecnie pociągi pasażerskie po CE59 jeżdżą z prędkością 100 km/h, a towarowe 70 km/h. Na całej długości linii z uwagi na istniejący stan techniczny linii występują liczne ograniczenia prędkości, nawet do 30 km/h.

Niewystarczające środki własne zarządcy infrastruktury kolejowej, przeznaczane na utrzymanie i remonty linii kolejowych, budżetu państwa i Funduszu Kolejowego na modernizacje, w stosunku do istniejących potrzeb w przedmiotowym zakresie uniemożliwiają realizację w krótkim czasie wszystkich koniecznych inwestycji na sieci kolejowej.

Stosownie do założeń projektowych ujętych w propozycji Master Planu, na odcinku Dolna Odra - Gryfino - Szczecin zakłada się przystosowanie linii do prędkości docelowej maksymalnej V=120 km/h dla pociągów pasażerskich. Po kompleksowej modernizacji linii, pociągi pasażerskie będą osiągały prędkość 160 km/h, a towarowe 120 km/h.


Interpelacja w sprawie inwestycji mających na celu usprawnienie i poprawę bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na trasie Wrocław – Rzepin – Chojna – Gryfino – Szczecin.
Stan dróg i położenie przygraniczne trasy kolejowej Wrocław – Rzepin – Kostrzyn nad Odrą - Chojna – Gryfino – Szczecin powoduje, że co raz więcej osób korzysta z transportu kolejowego. Z pociągów w ruchu lokalnym korzystają mieszkańcy Mieszkowic, Boles
Nick:Pablo Dodano:2008-10-30 (16:55:07) Url:http://www.wroclaw.dobry-dentysta.com Wpis:bardzo fajna stronka, pozdrawiam serdecznie
Nick:rysiek Dodano:2008-02-02 (19:24:17) Wpis:oj 50 lat temu tam bywałem parowozem do kęmpna jezdziłem zostały tylko wspomnienia
Nick:J@erry Dodano:2007-12-31 (00:57:32) Wpis:Pozdrawiam wszystkich moich znajomych,z Nad Odrza,PL.Staszica od numeru 46 do 32 zane byly jako bloki kolejowe,kto mnie jeszcze pamita niech odpisze.Urodzilem sie i wychowalem w cieniu dworca i klubu SEMAFOR to byly inne czasy 50 lat temu zycze wszystkiego najlepszego w NOWYM ROKU 2008
< 1 2 3 4 5 >