Szukaj w pomocy



Wpisz szukane zagadnienie, np.: serwer DNS
Nie wiesz czego szukać?

Przejrzyj pełną listę FAQ »

UWAGA!



Poniższy opis nie jest w pełni aktualny i odnosi się do rozwiązań w istniejących w serwisie PRV.PL w przeszłości (przed 07.09.2014).

W chwili obecnej trwają prace nad aktualizacją m.in. tego opisu i wkrótce będzie miała miejsce aktualizacja tego opisu.

Konfiguracja zezwoleń forów w PhpBB2.


Dla każdego forum na stronie można oddzielnie skonfigurować uprawnienia użytkowników.

Jest 5 kategorii użytkowników:

  • Wszyscy - ta grupa obejmuje wszystkich odwiedzających forum.
  • Zarejestrowani - ta grupa obejmuje wszystkich użytkowników posiadających własne konto na forum (użytkownik jest traktowany jako zarejestrowany po zalogowaniu się)
  • Prywatne - oznacza że dana opcja forum będzie dostępna tylko dla członków grupy zdefiniowanej w panelu administracyjnym (opis użycia tej opcji w dalszej części tutorialu)
  • Moderatorzy - ta grupa obejmuje wszystkich zalogowanych użytkowników, którzy na danym forum posiadają uprawnienia moderatora.
  • Admin - ta grupa obejmuje tylko zalogowanych użytkowników z uprawnieniami administratora.

 
Aby skonfigurować uprawniania dla danego forum należy otworzyć panel administracyjny i z menu po lewej stronie wybrać link "Zezwolenia" z kategorii "Fora". Z listy wszystkich forów wybieramy to, dla którego chcemy ustawić uprawnienia i klikamy "Wybierz Forum". W wyświetlonej tabelce "Tryb Prosty" klikamy na link "Tryb Zaawansowany", gdyż jest on czytelniejszy. W wyświetlonym panelu konfiguracyjnym możemy ustawić uprawnienia do różnych funkcji i właściwości danego forum. Dla każdej z 10 funkcji / właściwości możemy ustawić uprawnienia dla jednej z pięciu kategorii użytkowników (patrz wyżej):

  • Widoczny - oznacza, że forum będzie widoczne na liście na stronie głównej forum.
  • Czytanie - oznacza, że można przeglądać wiadomości na danym forum.
  • Pisanie - oznacza, że można pisać wiadomości na danym forum.
  • Odpowiedzi - oznacza, że można odpowiadać na wiadomości innych użytkowników na danym forum.
  • Edycja - oznacza, że można zmieniać treść wiadomości swojego autorstwa.
  • Usuń - oznacza, że można usuwać swoje wiadomości.
  • Przyklejone - oznacza, że można wysyłać na forum wiadomości przyklejone.
  • Ogłoszenia - oznacza, że można wysyłać na forum ogłoszenia.
  • Głosowanie - oznacza, że można głosować w ankietach.
  • Tworzenie ankiet - oznacza, że można zakładać nowe ankiety.

 

Przykład:

Jeżeli chcemy aby na forum mogli pisać, czytać, odpowiadać, głosować i zakładać ankiety tylko zarejestrowani użytkownicy to w kolumnach Widoczny, Czytanie, Pisanie, Odpowiedzi, Edycja, Usuń, Głosowanie i Tworzenie ankiet wybieramy "ZAREJESTR.". Jedynie pisanie wiadomości przyklejonych i ogłoszeń pozostawiamy dla moderatorów, więc w kolumnach Przyklejone i Ogłoszenia wybieramy "MODERAT.".

Gdy ustawimy wszystkie parametry uprawnień na danym forum klikamy "Wyślij". Ustawienia zostały zapisane przez system i zaczynają obowiązywać. Każde forum może mieć inną konfiguracje uprawnień. Czynność opisaną w tej części tutorialu należy powtórzyć dla wszystkich forów, dla których uprawnienia chcemy zmienić.

zobacz też inne opisy zagadnienień w kategorii Komponenty »