Szukaj w pomocy



Wpisz szukane zagadnienie, np.: serwer DNS
Nie wiesz czego szukać?

Przejrzyj pełną listę FAQ »

UWAGA!



Poniższy opis nie jest w pełni aktualny i odnosi się do rozwiązań w istniejących w serwisie PRV.PL w przeszłości (przed 07.09.2014).

W chwili obecnej trwają prace nad aktualizacją m.in. tego opisu i wkrótce będzie miała miejsce aktualizacja tego opisu.

Tworzenie grup w PhpBB2.


Grupy Użytkowników są sposobem, w jaki administratorzy mogą grupować użytkowników. Każdy użytkownik może należeć do wielu grup i każda grupa może mieć własne prawa dostępu. Dzięki temu administratorzy mogą łatwo ustawić wielu użytkowników jako moderatorów lub dać im dostęp do prywatnego forum itp.

TWORZENIE GRUPY

Aby stworzyć grupę należy zalogować się jako administrator i wejść do Panelu Administracyjnego. W menu po lewej stronie znajduje się grupa "Grupy". Są w niej dwa linki: "Zarządzaj" i "Zezwolenia".

Aby utworzyć nową grupę klikamy na "Zarządzaj". W otwartym panelu naciskamy "Utwórz nowa grupę". Otwiera nam się formularz w którym nadajemy nowej grupie nazwę, opisujemy ją, ustanawiamy moderatora grupy, oraz jej status. Moderator grupy to osoba odpowiedzialna, która może dodawać i usuwać użytkowników grupy. Moderator może również zmieniać status grupy. Są trzy różne statusy:
- otwarta - wszyscy użytkownicy forum mogą przeglądać użytkowników grupy, oraz do niej wstępować.
- zamknięta - wszyscy użytkownicy forum mogą przeglądać użytkowników grupy. Tylko moderator grupy może dodawać użytkowników do grupy.
- ukryta - grupa i lista użytkowników jest niewidoczna dla normalnych użytkowników forum. Tylko moderator grupy może dodawać użytkowników do grupy. Jeżeli grupa ukryta zostanie ustawiona jako moderator forum jej nazwa pojawi się na liście moderatorów.

Po ustawieniu wszystkich parametrów należy kliknąć wyślij, aby utworzyć grupę. Aby zmodyfikować lub usunąć grupę należy w Panelu Administracyjnym wybrać link "Zarządzaj" odnoszący się do grup i przy wybranej z listy grupie kliknąć "Pokaż grupę". Poza opcjami, które zostały ustawione przy zakładaniu grupy pojawiają się tutaj dwie dodatkowe. Jeżeli zmieniliśmy Moderatora Grupy możemy zaznaczyć pole "Usunąć poprzedniego moderatora grupy?". Zaznaczenie tej opcji spowoduje usunięcie starego moderatora z listy członków grupy.
Drugą nową opcją jest "Usuń Grupę:". Zaznaczenie tej opcji spowoduje usunięcie grupy.

KONFIGURACJA ZEZWOLEŃ

W Panelu Administracyjnym z menu po lewej wybieramy Grupy -> Zezwolenia. Z listy wszystkich grup wybieramy tą, dla której chcemy zmienić uprawnieni i klikamy "Wybierz Grupy". Otwiera się panel, w którym możemy zobaczyć listę członków należących do grupy, oraz listę oczekujących. Wyświetla się również tabelka do konfiguracji zezwoleń. Wchodzimy do "Trybu Zaawansowanego". Każde forum ma w tej tabeli swój wiersz. Pierwsza kolumna zawiera nazwę forum. Kolejność forów jest taka sama, z jaką są wyświetlane na stronie głównej. W ostatniej kolumnie dokonujemy wyboru czy grupa ma być dla danego forum moderatorem, czy nie. W pozostałych kolumnach (2-11) możemy ustawić zezwolenia grupy do danego forum dla czynności takich jak: Widoczny, Czytanie, Pisanie, Odpowiedzi, Edycja, Usuń, Przyklejone, Ogłoszenia, Głosowanie, Tworzenie ankiet.

UWAGA: Aby było możliwe ustawianie uprawnień w kolumnach 2-11 uprawnienia dla danego forum muszą być ustawione na PRYWATNE (patrz część III tego tutoriala).

WSTĘPOWANIE DO GRUPY

Są dwie możliwości zostania członkiem grupy:
- moderator może dodać użytkownika do grupy
- użytkownik może zgłosić chęć należenia do grupy. Wtedy jego kandydaturę akceptuje lub odrzuca moderator.

Aby wejść do grupy należy w menu na górze strony głównej kliknąć na grupy, z listy wybrać daną grupę i kliknąć na "Zobacz Informacje". Użytkownik nie będący moderatorem może (jeżeli jest to grupa otwarta) zgłosić swoje członkostwo klikając na "Dołącz" obok "Twoje członkostwo". Jeżeli jest już się członkiem grupy można w tym miejscu kliknąć na "opuść" w celu wystąpienia z grupy. Moderator może dodać użytkowników poprzez wpisywanie ich nazw do okienka w dolnym lewym rogu i kliknięcie "Dodaj Członka". Zadaniem moderatora grupy jest również akceptacja lub odrzucanie podań o przyjęcie do grupy (tylko w grupach otwartych). jeżeli jest ktoś oczekujący na przyjęcie na stronie z informacją o grupie pojawia się tabela "Członkowie Oczekujący". Każdy użytkownik to jeden wiersz. W ostatniej kolumnie moderator zaznacza wybranych użytkowników i następnie wybiera, czy chce zaakceptować ich członkostwo, czy odrzucić. Aby usunąć członków grupy moderator musi otworzyć stronę z informacją o grupie i w tabeli "Członkowie Grupy" zaznaczyć wybranych użytkowników (ostatnia kolumna) i kliknąć "Usuń Wybrane".
zobacz też inne opisy zagadnienień w kategorii Komponenty »