BILARD ROZGRYWANY PRZEZ TRZECH GRACZY
Gra: Grę rozgrywa się bilą rozgrywającą i piętnastoma kolorowymi bilami ponumerowanymi od 1 do 15. w grze uczestniczy trzech graczy i jest ona dość zabawna jako gra rodzinna lub na przyjęciach.
Otwarcie: Rozpoczęcie gry określa się strzałem wyznaczającym kolejność lub przez losowanie a są z tym dodatkowo związane odpowiednie bile. Gracz pierwszy lub przełamujący ma przypisane bile od 1 do 5, drugi uderzający 6 do 10; a trzeci gracz 11 do 15.
Bile układa się w trójkąt w centrum dolnej części stołu z 1 na wierzchołku a 6 i 11 na dwóch pozostałych rogach.
Cel gry: Nadrzędnym celem każdego uderzającego jest wbicie kul przypisanych pozostałym dwu graczom. Nie obowiązuje tu żadna kolejność a wbicie jakiejkolwiek bili, do której się celuje daje grającemu możliwość dalszej gry. Czasem może nawet wbić jedną ze swoich kul aby mieć lepszą pozycję do wbicia kul przeciwników.
Kombinacje: Kombinacje są niezgodne z zasadami dopóki gracz nie wbije jednej ze swoich kul jako pierwszej. Uderzenia powodujące lekkie zetknięcie się lub muśnięcie kul są zawsze dozwolone. Jeżeli gracz wbije jedną ze swoich kul uderzeniem niedozwolonym, to pozostaje ona poza stołem, natomiast jeśli w sposób niedozwolony wbije kulę przeciwnika, to wraca ona do centrum dolnej części stołu.
Kary: Jeśli kiedykolwiek uderzający skreczuje lub wybije bilę rozgrywającą poza stół, jest karany przywróceniem w centrum dolnej części stołu po jednej kuli należącej do każdego z przeciwników. Jeśli jeszcze żadna bila przeciwnika nie została wbita, to kary się nie stosuje. Jeśli nie pozostanie na stole żadna kula z grupy przypisanej danemu grającemu, to jest on eliminowany. Musi czekać na skrecz lub zakończenie gry, zanim będzie mógł rozpocząć swoją kolejkę.
Zakończenie gry: Gdy na stole pozostanie tylko grupa kul należąca do jednego z graczy lub jedna albo kilka kul z grupy przypisanej jednemu grającemu, to ogłasza się go zwycięzcą. Kolejność w następnej grze ustala się na podstawie kolejności w jakiej gracze byli eliminowani. Gracz, który pierwszy przegrał musi ustawić trójkąt. Gracz wyeliminowany jako drugi dostaje kule 6 do11, zwycięzca 1 do 5 i przełamuje.
|