.:: www.tshh.prv.pl ::.

« 1 2 3 4 5 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 140 141 142 143 144 »
Nick:TA ELITA MIASTA Dodano:2004-12-18 13:38:03 Wpis:POZYTYWIZM
Program pozytywizmu polskiego na tle sytuacji politycznej i społecznej .
Nazwa pozytywizm została przyjęta z filozofii Augusta Comte'a - francuskiego myśliciela z I połowy XIX w., autora dzieła "Kurs filozofii". Pojęcie pozytywny oznacza to, co realne, pożyteczne, wartościowe, osiągalne i stanowi przeciwstawienie temu, co urojone i nierealne . Przyjęcie nazwy pozytywizmu dla literatury polskiej II połowy XIXw. oznaczało skupienie się na problemach realnych głównie społeczno-ekonomicznych, możliwych do zrealizowania co przeciwstawiało je nierealnym - jak się okazało - dążeniom romantyków do odzyskania niepodległości . Zmienia się światopogląd ludzi pozytywizmu - kierują się oni rozumem, chłodno i trzeźwo rozważają wszelkie zjawiska, stąd rozwój racjonalizmu i empiryzmu. Światopogląd pozytywistyczny określają trzy czynniki:
1. scjentyzm (kult wiedzy)
2. ewolucjonizm (wiara w powolny stopniowy postęp społeczny)
3. utylitaryzm (użyteczność)
Twórcami i propagatorami idei pozytywistycznych byli ludzie młodzi, głównie wychowankowie Szkoły Głównej, doskonale zaznajomieni z osiągnięciami filozofii i nauk społecznych z zachodu Europy, publicyści i pisarze, jak Aleksander Świętochowski - przywódca młodych pozytywistów, publicysta i pisarz - redagował pismo "Prawda", Adam Wiślicki - redaktor "Przeglądu Tygodniowego", Piotr Chmielowski - publicysta i historyk literatury, Eliza Orzeszkowa, Bolesław Prus, Henryk Sienkiewicz - publicyści i wielcy pisarze .
Poglądy i dążenia pozytywistów kształtowały trzy czynniki:
1. klęska powstania styczniowego i represje carskie wobec jego uczestników (likwidacja Królestwa Polskiego, powszechna rusyfikacja, zesłania na Sybir, konfiskaty majątków)
2. Przemiany społeczno - ekonomiczne.
• koniec feudalizmu początek kapitalizmu
• reforma uwłaszczeniowa
• przeludnienie wsi
• migracja do miast, a nawet emigracja
• rozwój przemysłu
• powstanie nowych klas społecznych: burżuazja, robotnicy, inteligencja.
3. Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
A właśnie:

Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
John Stuart Mill - przedstawiciel empiryzmu, Herbert Spencer - twórca filozofii ewolucjonizmu - twierdził, że rozwojowi podlega cały wszechświat a przemiany dokonują się stale i stopniowo. Henryk Tomasz Buckle - autor "Historia i dzieła cywilizacji w Anglii". Główną myślą tego dzieła było przekonanie, że historię tworzą nie wybitne jednostki, ale jest ona procesem rozwoju społecznego, Hipolit Taine - zwolennik empiryzmu wiedzy doświadczalnej dowodził, że działalność człowieka wyznaczają: klimat, właściwości psychiczne, środowisko, moment historyczny.
Teorie Marksa i Engelsa tworzące tzw. materializm dialektyczny. Zakładały one rewolucyjny sposób przeobrażenia świata, twierdził że nie świadomość ludzi decyduje o ich bycie lecz byt społeczny określa ich świadomość.
Program polskiego pozytywizmu obejmował:
1. trzeźwość polityczną : zaniechanie walk zbrojnych o niepodległość
2. zachowanie umiaru w manifestowaniu spraw narodowych wobec zaborców, a nawet całkowite podporządkowanie się zaborcom, czemu dają wyraz w "Tece Stańczyka"
3. solidaryzm społeczny
4. asymilacja mniejszości narodowych, a zwłaszcza Żydów
5. emancypacja kobiet
6. a organiczna (od podstaw rozwój gospodarki kraju)
7. a u podstaw, praca oświatowa wśród ludu

Rola publicystyki w kształtowaniu się idei pozytywistycznych.
Prasa odegrała ogromną rolę w kształtowaniu się idei pozytywistycznych. Zastępowała ona likwidowane instytucje kulturalne i naukowe. Mogła przybliżyć ludziom sytuację polityczną i społeczną. Wśród prasy wyłoniły się dwa ugrupowania: "Stara prasa" i "Młoda prasa". Większość pisarzy ściśle współpracowała z czasopismami. Do najpopularniejszych należały wówczas: "Kurier Warszawski", "Przegląd Tygodniowy", "Niwa". Zaostrzył się też spór "młodych" i "starych" po wydaniu manifestu "młodej" prasy pt. "My i Wy" A. Świętochowskiego. Autor rozpoczyna artykuł od porównania obu obozów. Mówi: "my
Nick:TA ELITA MIASTA Dodano:2004-12-18 13:38:02 Wpis:POZYTYWIZM
Program pozytywizmu polskiego na tle sytuacji politycznej i społecznej .
Nazwa pozytywizm została przyjęta z filozofii Augusta Comte'a - francuskiego myśliciela z I połowy XIX w., autora dzieła "Kurs filozofii". Pojęcie pozytywny oznacza to, co realne, pożyteczne, wartościowe, osiągalne i stanowi przeciwstawienie temu, co urojone i nierealne . Przyjęcie nazwy pozytywizmu dla literatury polskiej II połowy XIXw. oznaczało skupienie się na problemach realnych głównie społeczno-ekonomicznych, możliwych do zrealizowania co przeciwstawiało je nierealnym - jak się okazało - dążeniom romantyków do odzyskania niepodległości . Zmienia się światopogląd ludzi pozytywizmu - kierują się oni rozumem, chłodno i trzeźwo rozważają wszelkie zjawiska, stąd rozwój racjonalizmu i empiryzmu. Światopogląd pozytywistyczny określają trzy czynniki:
1. scjentyzm (kult wiedzy)
2. ewolucjonizm (wiara w powolny stopniowy postęp społeczny)
3. utylitaryzm (użyteczność)
Twórcami i propagatorami idei pozytywistycznych byli ludzie młodzi, głównie wychowankowie Szkoły Głównej, doskonale zaznajomieni z osiągnięciami filozofii i nauk społecznych z zachodu Europy, publicyści i pisarze, jak Aleksander Świętochowski - przywódca młodych pozytywistów, publicysta i pisarz - redagował pismo "Prawda", Adam Wiślicki - redaktor "Przeglądu Tygodniowego", Piotr Chmielowski - publicysta i historyk literatury, Eliza Orzeszkowa, Bolesław Prus, Henryk Sienkiewicz - publicyści i wielcy pisarze .
Poglądy i dążenia pozytywistów kształtowały trzy czynniki:
1. klęska powstania styczniowego i represje carskie wobec jego uczestników (likwidacja Królestwa Polskiego, powszechna rusyfikacja, zesłania na Sybir, konfiskaty majątków)
2. Przemiany społeczno - ekonomiczne.
• koniec feudalizmu początek kapitalizmu
• reforma uwłaszczeniowa
• przeludnienie wsi
• migracja do miast, a nawet emigracja
• rozwój przemysłu
• powstanie nowych klas społecznych: burżuazja, robotnicy, inteligencja.
3. Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
A właśnie:

Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
John Stuart Mill - przedstawiciel empiryzmu, Herbert Spencer - twórca filozofii ewolucjonizmu - twierdził, że rozwojowi podlega cały wszechświat a przemiany dokonują się stale i stopniowo. Henryk Tomasz Buckle - autor "Historia i dzieła cywilizacji w Anglii". Główną myślą tego dzieła było przekonanie, że historię tworzą nie wybitne jednostki, ale jest ona procesem rozwoju społecznego, Hipolit Taine - zwolennik empiryzmu wiedzy doświadczalnej dowodził, że działalność człowieka wyznaczają: klimat, właściwości psychiczne, środowisko, moment historyczny.
Teorie Marksa i Engelsa tworzące tzw. materializm dialektyczny. Zakładały one rewolucyjny sposób przeobrażenia świata, twierdził że nie świadomość ludzi decyduje o ich bycie lecz byt społeczny określa ich świadomość.
Program polskiego pozytywizmu obejmował:
1. trzeźwość polityczną : zaniechanie walk zbrojnych o niepodległość
2. zachowanie umiaru w manifestowaniu spraw narodowych wobec zaborców, a nawet całkowite podporządkowanie się zaborcom, czemu dają wyraz w "Tece Stańczyka"
3. solidaryzm społeczny
4. asymilacja mniejszości narodowych, a zwłaszcza Żydów
5. emancypacja kobiet
6. a organiczna (od podstaw rozwój gospodarki kraju)
7. a u podstaw, praca oświatowa wśród ludu

Rola publicystyki w kształtowaniu się idei pozytywistycznych.
Prasa odegrała ogromną rolę w kształtowaniu się idei pozytywistycznych. Zastępowała ona likwidowane instytucje kulturalne i naukowe. Mogła przybliżyć ludziom sytuację polityczną i społeczną. Wśród prasy wyłoniły się dwa ugrupowania: "Stara prasa" i "Młoda prasa". Większość pisarzy ściśle współpracowała z czasopismami. Do najpopularniejszych należały wówczas: "Kurier Warszawski", "Przegląd Tygodniowy", "Niwa". Zaostrzył się też spór "młodych" i "starych" po wydaniu manifestu "młodej" prasy pt. "My i Wy" A. Świętochowskiego. Autor rozpoczyna artykuł od porównania obu obozów. Mówi: "my
Nick:TA ELITA MIASTA Dodano:2004-12-18 13:37:39 Wpis:POZYTYWIZM
Program pozytywizmu polskiego na tle sytuacji politycznej i społecznej .
Nazwa pozytywizm została przyjęta z filozofii Augusta Comte'a - francuskiego myśliciela z I połowy XIX w., autora dzieła "Kurs filozofii". Pojęcie pozytywny oznacza to, co realne, pożyteczne, wartościowe, osiągalne i stanowi przeciwstawienie temu, co urojone i nierealne . Przyjęcie nazwy pozytywizmu dla literatury polskiej II połowy XIXw. oznaczało skupienie się na problemach realnych głównie społeczno-ekonomicznych, możliwych do zrealizowania co przeciwstawiało je nierealnym - jak się okazało - dążeniom romantyków do odzyskania niepodległości . Zmienia się światopogląd ludzi pozytywizmu - kierują się oni rozumem, chłodno i trzeźwo rozważają wszelkie zjawiska, stąd rozwój racjonalizmu i empiryzmu. Światopogląd pozytywistyczny określają trzy czynniki:
1. scjentyzm (kult wiedzy)
2. ewolucjonizm (wiara w powolny stopniowy postęp społeczny)
3. utylitaryzm (użyteczność)
Twórcami i propagatorami idei pozytywistycznych byli ludzie młodzi, głównie wychowankowie Szkoły Głównej, doskonale zaznajomieni z osiągnięciami filozofii i nauk społecznych z zachodu Europy, publicyści i pisarze, jak Aleksander Świętochowski - przywódca młodych pozytywistów, publicysta i pisarz - redagował pismo "Prawda", Adam Wiślicki - redaktor "Przeglądu Tygodniowego", Piotr Chmielowski - publicysta i historyk literatury, Eliza Orzeszkowa, Bolesław Prus, Henryk Sienkiewicz - publicyści i wielcy pisarze .
Poglądy i dążenia pozytywistów kształtowały trzy czynniki:
1. klęska powstania styczniowego i represje carskie wobec jego uczestników (likwidacja Królestwa Polskiego, powszechna rusyfikacja, zesłania na Sybir, konfiskaty majątków)
2. Przemiany społeczno - ekonomiczne.
• koniec feudalizmu początek kapitalizmu
• reforma uwłaszczeniowa
• przeludnienie wsi
• migracja do miast, a nawet emigracja
• rozwój przemysłu
• powstanie nowych klas społecznych: burżuazja, robotnicy, inteligencja.
3. Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
A właśnie:

Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
John Stuart Mill - przedstawiciel empiryzmu, Herbert Spencer - twórca filozofii ewolucjonizmu - twierdził, że rozwojowi podlega cały wszechświat a przemiany dokonują się stale i stopniowo. Henryk Tomasz Buckle - autor "Historia i dzieła cywilizacji w Anglii". Główną myślą tego dzieła było przekonanie, że historię tworzą nie wybitne jednostki, ale jest ona procesem rozwoju społecznego, Hipolit Taine - zwolennik empiryzmu wiedzy doświadczalnej dowodził, że działalność człowieka wyznaczają: klimat, właściwości psychiczne, środowisko, moment historyczny.
Teorie Marksa i Engelsa tworzące tzw. materializm dialektyczny. Zakładały one rewolucyjny sposób przeobrażenia świata, twierdził że nie świadomość ludzi decyduje o ich bycie lecz byt społeczny określa ich świadomość.
Program polskiego pozytywizmu obejmował:
1. trzeźwość polityczną : zaniechanie walk zbrojnych o niepodległość
2. zachowanie umiaru w manifestowaniu spraw narodowych wobec zaborców, a nawet całkowite podporządkowanie się zaborcom, czemu dają wyraz w "Tece Stańczyka"
3. solidaryzm społeczny
4. asymilacja mniejszości narodowych, a zwłaszcza Żydów
5. emancypacja kobiet
6. a organiczna (od podstaw rozwój gospodarki kraju)
7. a u podstaw, praca oświatowa wśród ludu

Rola publicystyki w kształtowaniu się idei pozytywistycznych.
Prasa odegrała ogromną rolę w kształtowaniu się idei pozytywistycznych. Zastępowała ona likwidowane instytucje kulturalne i naukowe. Mogła przybliżyć ludziom sytuację polityczną i społeczną. Wśród prasy wyłoniły się dwa ugrupowania: "Stara prasa" i "Młoda prasa". Większość pisarzy ściśle współpracowała z czasopismami. Do najpopularniejszych należały wówczas: "Kurier Warszawski", "Przegląd Tygodniowy", "Niwa". Zaostrzył się też spór "młodych" i "starych" po wydaniu manifestu "młodej" prasy pt. "My i Wy" A. Świętochowskiego. Autor rozpoczyna artykuł od porównania obu obozów. Mówi: "my
Nick:TA ELITA MIASTA Dodano:2004-12-18 13:37:29 Wpis:POZYTYWIZM
Program pozytywizmu polskiego na tle sytuacji politycznej i społecznej .
Nazwa pozytywizm została przyjęta z filozofii Augusta Comte'a - francuskiego myśliciela z I połowy XIX w., autora dzieła "Kurs filozofii". Pojęcie pozytywny oznacza to, co realne, pożyteczne, wartościowe, osiągalne i stanowi przeciwstawienie temu, co urojone i nierealne . Przyjęcie nazwy pozytywizmu dla literatury polskiej II połowy XIXw. oznaczało skupienie się na problemach realnych głównie społeczno-ekonomicznych, możliwych do zrealizowania co przeciwstawiało je nierealnym - jak się okazało - dążeniom romantyków do odzyskania niepodległości . Zmienia się światopogląd ludzi pozytywizmu - kierują się oni rozumem, chłodno i trzeźwo rozważają wszelkie zjawiska, stąd rozwój racjonalizmu i empiryzmu. Światopogląd pozytywistyczny określają trzy czynniki:
1. scjentyzm (kult wiedzy)
2. ewolucjonizm (wiara w powolny stopniowy postęp społeczny)
3. utylitaryzm (użyteczność)
Twórcami i propagatorami idei pozytywistycznych byli ludzie młodzi, głównie wychowankowie Szkoły Głównej, doskonale zaznajomieni z osiągnięciami filozofii i nauk społecznych z zachodu Europy, publicyści i pisarze, jak Aleksander Świętochowski - przywódca młodych pozytywistów, publicysta i pisarz - redagował pismo "Prawda", Adam Wiślicki - redaktor "Przeglądu Tygodniowego", Piotr Chmielowski - publicysta i historyk literatury, Eliza Orzeszkowa, Bolesław Prus, Henryk Sienkiewicz - publicyści i wielcy pisarze .
Poglądy i dążenia pozytywistów kształtowały trzy czynniki:
1. klęska powstania styczniowego i represje carskie wobec jego uczestników (likwidacja Królestwa Polskiego, powszechna rusyfikacja, zesłania na Sybir, konfiskaty majątków)
2. Przemiany społeczno - ekonomiczne.
• koniec feudalizmu początek kapitalizmu
• reforma uwłaszczeniowa
• przeludnienie wsi
• migracja do miast, a nawet emigracja
• rozwój przemysłu
• powstanie nowych klas społecznych: burżuazja, robotnicy, inteligencja.
3. Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
A właśnie:

Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
John Stuart Mill - przedstawiciel empiryzmu, Herbert Spencer - twórca filozofii ewolucjonizmu - twierdził, że rozwojowi podlega cały wszechświat a przemiany dokonują się stale i stopniowo. Henryk Tomasz Buckle - autor "Historia i dzieła cywilizacji w Anglii". Główną myślą tego dzieła było przekonanie, że historię tworzą nie wybitne jednostki, ale jest ona procesem rozwoju społecznego, Hipolit Taine - zwolennik empiryzmu wiedzy doświadczalnej dowodził, że działalność człowieka wyznaczają: klimat, właściwości psychiczne, środowisko, moment historyczny.
Teorie Marksa i Engelsa tworzące tzw. materializm dialektyczny. Zakładały one rewolucyjny sposób przeobrażenia świata, twierdził że nie świadomość ludzi decyduje o ich bycie lecz byt społeczny określa ich świadomość.
Program polskiego pozytywizmu obejmował:
1. trzeźwość polityczną : zaniechanie walk zbrojnych o niepodległość
2. zachowanie umiaru w manifestowaniu spraw narodowych wobec zaborców, a nawet całkowite podporządkowanie się zaborcom, czemu dają wyraz w "Tece Stańczyka"
3. solidaryzm społeczny
4. asymilacja mniejszości narodowych, a zwłaszcza Żydów
5. emancypacja kobiet
6. a organiczna (od podstaw rozwój gospodarki kraju)
7. a u podstaw, praca oświatowa wśród ludu

Rola publicystyki w kształtowaniu się idei pozytywistycznych.
Prasa odegrała ogromną rolę w kształtowaniu się idei pozytywistycznych. Zastępowała ona likwidowane instytucje kulturalne i naukowe. Mogła przybliżyć ludziom sytuację polityczną i społeczną. Wśród prasy wyłoniły się dwa ugrupowania: "Stara prasa" i "Młoda prasa". Większość pisarzy ściśle współpracowała z czasopismami. Do najpopularniejszych należały wówczas: "Kurier Warszawski", "Przegląd Tygodniowy", "Niwa". Zaostrzył się też spór "młodych" i "starych" po wydaniu manifestu "młodej" prasy pt. "My i Wy" A. Świętochowskiego. Autor rozpoczyna artykuł od porównania obu obozów. Mówi: "my
Nick:TA ELITA MIASTA Dodano:2004-12-18 13:37:13 Wpis:POZYTYWIZM
Program pozytywizmu polskiego na tle sytuacji politycznej i społecznej .
Nazwa pozytywizm została przyjęta z filozofii Augusta Comte'a - francuskiego myśliciela z I połowy XIX w., autora dzieła "Kurs filozofii". Pojęcie pozytywny oznacza to, co realne, pożyteczne, wartościowe, osiągalne i stanowi przeciwstawienie temu, co urojone i nierealne . Przyjęcie nazwy pozytywizmu dla literatury polskiej II połowy XIXw. oznaczało skupienie się na problemach realnych głównie społeczno-ekonomicznych, możliwych do zrealizowania co przeciwstawiało je nierealnym - jak się okazało - dążeniom romantyków do odzyskania niepodległości . Zmienia się światopogląd ludzi pozytywizmu - kierują się oni rozumem, chłodno i trzeźwo rozważają wszelkie zjawiska, stąd rozwój racjonalizmu i empiryzmu. Światopogląd pozytywistyczny określają trzy czynniki:
1. scjentyzm (kult wiedzy)
2. ewolucjonizm (wiara w powolny stopniowy postęp społeczny)
3. utylitaryzm (użyteczność)
Twórcami i propagatorami idei pozytywistycznych byli ludzie młodzi, głównie wychowankowie Szkoły Głównej, doskonale zaznajomieni z osiągnięciami filozofii i nauk społecznych z zachodu Europy, publicyści i pisarze, jak Aleksander Świętochowski - przywódca młodych pozytywistów, publicysta i pisarz - redagował pismo "Prawda", Adam Wiślicki - redaktor "Przeglądu Tygodniowego", Piotr Chmielowski - publicysta i historyk literatury, Eliza Orzeszkowa, Bolesław Prus, Henryk Sienkiewicz - publicyści i wielcy pisarze .
Poglądy i dążenia pozytywistów kształtowały trzy czynniki:
1. klęska powstania styczniowego i represje carskie wobec jego uczestników (likwidacja Królestwa Polskiego, powszechna rusyfikacja, zesłania na Sybir, konfiskaty majątków)
2. Przemiany społeczno - ekonomiczne.
• koniec feudalizmu początek kapitalizmu
• reforma uwłaszczeniowa
• przeludnienie wsi
• migracja do miast, a nawet emigracja
• rozwój przemysłu
• powstanie nowych klas społecznych: burżuazja, robotnicy, inteligencja.
3. Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
A właśnie:

Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
John Stuart Mill - przedstawiciel empiryzmu, Herbert Spencer - twórca filozofii ewolucjonizmu - twierdził, że rozwojowi podlega cały wszechświat a przemiany dokonują się stale i stopniowo. Henryk Tomasz Buckle - autor "Historia i dzieła cywilizacji w Anglii". Główną myślą tego dzieła było przekonanie, że historię tworzą nie wybitne jednostki, ale jest ona procesem rozwoju społecznego, Hipolit Taine - zwolennik empiryzmu wiedzy doświadczalnej dowodził, że działalność człowieka wyznaczają: klimat, właściwości psychiczne, środowisko, moment historyczny.
Teorie Marksa i Engelsa tworzące tzw. materializm dialektyczny. Zakładały one rewolucyjny sposób przeobrażenia świata, twierdził że nie świadomość ludzi decyduje o ich bycie lecz byt społeczny określa ich świadomość.
Program polskiego pozytywizmu obejmował:
1. trzeźwość polityczną : zaniechanie walk zbrojnych o niepodległość
2. zachowanie umiaru w manifestowaniu spraw narodowych wobec zaborców, a nawet całkowite podporządkowanie się zaborcom, czemu dają wyraz w "Tece Stańczyka"
3. solidaryzm społeczny
4. asymilacja mniejszości narodowych, a zwłaszcza Żydów
5. emancypacja kobiet
6. a organiczna (od podstaw rozwój gospodarki kraju)
7. a u podstaw, praca oświatowa wśród ludu

Rola publicystyki w kształtowaniu się idei pozytywistycznych.
Prasa odegrała ogromną rolę w kształtowaniu się idei pozytywistycznych. Zastępowała ona likwidowane instytucje kulturalne i naukowe. Mogła przybliżyć ludziom sytuację polityczną i społeczną. Wśród prasy wyłoniły się dwa ugrupowania: "Stara prasa" i "Młoda prasa". Większość pisarzy ściśle współpracowała z czasopismami. Do najpopularniejszych należały wówczas: "Kurier Warszawski", "Przegląd Tygodniowy", "Niwa". Zaostrzył się też spór "młodych" i "starych" po wydaniu manifestu "młodej" prasy pt. "My i Wy" A. Świętochowskiego. Autor rozpoczyna artykuł od porównania obu obozów. Mówi: "my
Nick:TA ELITA MIASTA Dodano:2004-12-18 13:37:00 Wpis:POZYTYWIZM
Program pozytywizmu polskiego na tle sytuacji politycznej i społecznej .
Nazwa pozytywizm została przyjęta z filozofii Augusta Comte'a - francuskiego myśliciela z I połowy XIX w., autora dzieła "Kurs filozofii". Pojęcie pozytywny oznacza to, co realne, pożyteczne, wartościowe, osiągalne i stanowi przeciwstawienie temu, co urojone i nierealne . Przyjęcie nazwy pozytywizmu dla literatury polskiej II połowy XIXw. oznaczało skupienie się na problemach realnych głównie społeczno-ekonomicznych, możliwych do zrealizowania co przeciwstawiało je nierealnym - jak się okazało - dążeniom romantyków do odzyskania niepodległości . Zmienia się światopogląd ludzi pozytywizmu - kierują się oni rozumem, chłodno i trzeźwo rozważają wszelkie zjawiska, stąd rozwój racjonalizmu i empiryzmu. Światopogląd pozytywistyczny określają trzy czynniki:
1. scjentyzm (kult wiedzy)
2. ewolucjonizm (wiara w powolny stopniowy postęp społeczny)
3. utylitaryzm (użyteczność)
Twórcami i propagatorami idei pozytywistycznych byli ludzie młodzi, głównie wychowankowie Szkoły Głównej, doskonale zaznajomieni z osiągnięciami filozofii i nauk społecznych z zachodu Europy, publicyści i pisarze, jak Aleksander Świętochowski - przywódca młodych pozytywistów, publicysta i pisarz - redagował pismo "Prawda", Adam Wiślicki - redaktor "Przeglądu Tygodniowego", Piotr Chmielowski - publicysta i historyk literatury, Eliza Orzeszkowa, Bolesław Prus, Henryk Sienkiewicz - publicyści i wielcy pisarze .
Poglądy i dążenia pozytywistów kształtowały trzy czynniki:
1. klęska powstania styczniowego i represje carskie wobec jego uczestników (likwidacja Królestwa Polskiego, powszechna rusyfikacja, zesłania na Sybir, konfiskaty majątków)
2. Przemiany społeczno - ekonomiczne.
• koniec feudalizmu początek kapitalizmu
• reforma uwłaszczeniowa
• przeludnienie wsi
• migracja do miast, a nawet emigracja
• rozwój przemysłu
• powstanie nowych klas społecznych: burżuazja, robotnicy, inteligencja.
3. Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
A właśnie:

Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
John Stuart Mill - przedstawiciel empiryzmu, Herbert Spencer - twórca filozofii ewolucjonizmu - twierdził, że rozwojowi podlega cały wszechświat a przemiany dokonują się stale i stopniowo. Henryk Tomasz Buckle - autor "Historia i dzieła cywilizacji w Anglii". Główną myślą tego dzieła było przekonanie, że historię tworzą nie wybitne jednostki, ale jest ona procesem rozwoju społecznego, Hipolit Taine - zwolennik empiryzmu wiedzy doświadczalnej dowodził, że działalność człowieka wyznaczają: klimat, właściwości psychiczne, środowisko, moment historyczny.
Teorie Marksa i Engelsa tworzące tzw. materializm dialektyczny. Zakładały one rewolucyjny sposób przeobrażenia świata, twierdził że nie świadomość ludzi decyduje o ich bycie lecz byt społeczny określa ich świadomość.
Program polskiego pozytywizmu obejmował:
1. trzeźwość polityczną : zaniechanie walk zbrojnych o niepodległość
2. zachowanie umiaru w manifestowaniu spraw narodowych wobec zaborców, a nawet całkowite podporządkowanie się zaborcom, czemu dają wyraz w "Tece Stańczyka"
3. solidaryzm społeczny
4. asymilacja mniejszości narodowych, a zwłaszcza Żydów
5. emancypacja kobiet
6. a organiczna (od podstaw rozwój gospodarki kraju)
7. a u podstaw, praca oświatowa wśród ludu

Rola publicystyki w kształtowaniu się idei pozytywistycznych.
Prasa odegrała ogromną rolę w kształtowaniu się idei pozytywistycznych. Zastępowała ona likwidowane instytucje kulturalne i naukowe. Mogła przybliżyć ludziom sytuację polityczną i społeczną. Wśród prasy wyłoniły się dwa ugrupowania: "Stara prasa" i "Młoda prasa". Większość pisarzy ściśle współpracowała z czasopismami. Do najpopularniejszych należały wówczas: "Kurier Warszawski", "Przegląd Tygodniowy", "Niwa". Zaostrzył się też spór "młodych" i "starych" po wydaniu manifestu "młodej" prasy pt. "My i Wy" A. Świętochowskiego. Autor rozpoczyna artykuł od porównania obu obozów. Mówi: "my
Nick:TA ELITA MIASTA Dodano:2004-12-18 13:36:59 Wpis:POZYTYWIZM
Program pozytywizmu polskiego na tle sytuacji politycznej i społecznej .
Nazwa pozytywizm została przyjęta z filozofii Augusta Comte'a - francuskiego myśliciela z I połowy XIX w., autora dzieła "Kurs filozofii". Pojęcie pozytywny oznacza to, co realne, pożyteczne, wartościowe, osiągalne i stanowi przeciwstawienie temu, co urojone i nierealne . Przyjęcie nazwy pozytywizmu dla literatury polskiej II połowy XIXw. oznaczało skupienie się na problemach realnych głównie społeczno-ekonomicznych, możliwych do zrealizowania co przeciwstawiało je nierealnym - jak się okazało - dążeniom romantyków do odzyskania niepodległości . Zmienia się światopogląd ludzi pozytywizmu - kierują się oni rozumem, chłodno i trzeźwo rozważają wszelkie zjawiska, stąd rozwój racjonalizmu i empiryzmu. Światopogląd pozytywistyczny określają trzy czynniki:
1. scjentyzm (kult wiedzy)
2. ewolucjonizm (wiara w powolny stopniowy postęp społeczny)
3. utylitaryzm (użyteczność)
Twórcami i propagatorami idei pozytywistycznych byli ludzie młodzi, głównie wychowankowie Szkoły Głównej, doskonale zaznajomieni z osiągnięciami filozofii i nauk społecznych z zachodu Europy, publicyści i pisarze, jak Aleksander Świętochowski - przywódca młodych pozytywistów, publicysta i pisarz - redagował pismo "Prawda", Adam Wiślicki - redaktor "Przeglądu Tygodniowego", Piotr Chmielowski - publicysta i historyk literatury, Eliza Orzeszkowa, Bolesław Prus, Henryk Sienkiewicz - publicyści i wielcy pisarze .
Poglądy i dążenia pozytywistów kształtowały trzy czynniki:
1. klęska powstania styczniowego i represje carskie wobec jego uczestników (likwidacja Królestwa Polskiego, powszechna rusyfikacja, zesłania na Sybir, konfiskaty majątków)
2. Przemiany społeczno - ekonomiczne.
• koniec feudalizmu początek kapitalizmu
• reforma uwłaszczeniowa
• przeludnienie wsi
• migracja do miast, a nawet emigracja
• rozwój przemysłu
• powstanie nowych klas społecznych: burżuazja, robotnicy, inteligencja.
3. Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
A właśnie:

Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
John Stuart Mill - przedstawiciel empiryzmu, Herbert Spencer - twórca filozofii ewolucjonizmu - twierdził, że rozwojowi podlega cały wszechświat a przemiany dokonują się stale i stopniowo. Henryk Tomasz Buckle - autor "Historia i dzieła cywilizacji w Anglii". Główną myślą tego dzieła było przekonanie, że historię tworzą nie wybitne jednostki, ale jest ona procesem rozwoju społecznego, Hipolit Taine - zwolennik empiryzmu wiedzy doświadczalnej dowodził, że działalność człowieka wyznaczają: klimat, właściwości psychiczne, środowisko, moment historyczny.
Teorie Marksa i Engelsa tworzące tzw. materializm dialektyczny. Zakładały one rewolucyjny sposób przeobrażenia świata, twierdził że nie świadomość ludzi decyduje o ich bycie lecz byt społeczny określa ich świadomość.
Program polskiego pozytywizmu obejmował:
1. trzeźwość polityczną : zaniechanie walk zbrojnych o niepodległość
2. zachowanie umiaru w manifestowaniu spraw narodowych wobec zaborców, a nawet całkowite podporządkowanie się zaborcom, czemu dają wyraz w "Tece Stańczyka"
3. solidaryzm społeczny
4. asymilacja mniejszości narodowych, a zwłaszcza Żydów
5. emancypacja kobiet
6. a organiczna (od podstaw rozwój gospodarki kraju)
7. a u podstaw, praca oświatowa wśród ludu

Rola publicystyki w kształtowaniu się idei pozytywistycznych.
Prasa odegrała ogromną rolę w kształtowaniu się idei pozytywistycznych. Zastępowała ona likwidowane instytucje kulturalne i naukowe. Mogła przybliżyć ludziom sytuację polityczną i społeczną. Wśród prasy wyłoniły się dwa ugrupowania: "Stara prasa" i "Młoda prasa". Większość pisarzy ściśle współpracowała z czasopismami. Do najpopularniejszych należały wówczas: "Kurier Warszawski", "Przegląd Tygodniowy", "Niwa". Zaostrzył się też spór "młodych" i "starych" po wydaniu manifestu "młodej" prasy pt. "My i Wy" A. Świętochowskiego. Autor rozpoczyna artykuł od porównania obu obozów. Mówi: "my
Nick:TA ELITA MIASTA Dodano:2004-12-18 13:36:54 Wpis:POZYTYWIZM
Program pozytywizmu polskiego na tle sytuacji politycznej i społecznej .
Nazwa pozytywizm została przyjęta z filozofii Augusta Comte'a - francuskiego myśliciela z I połowy XIX w., autora dzieła "Kurs filozofii". Pojęcie pozytywny oznacza to, co realne, pożyteczne, wartościowe, osiągalne i stanowi przeciwstawienie temu, co urojone i nierealne . Przyjęcie nazwy pozytywizmu dla literatury polskiej II połowy XIXw. oznaczało skupienie się na problemach realnych głównie społeczno-ekonomicznych, możliwych do zrealizowania co przeciwstawiało je nierealnym - jak się okazało - dążeniom romantyków do odzyskania niepodległości . Zmienia się światopogląd ludzi pozytywizmu - kierują się oni rozumem, chłodno i trzeźwo rozważają wszelkie zjawiska, stąd rozwój racjonalizmu i empiryzmu. Światopogląd pozytywistyczny określają trzy czynniki:
1. scjentyzm (kult wiedzy)
2. ewolucjonizm (wiara w powolny stopniowy postęp społeczny)
3. utylitaryzm (użyteczność)
Twórcami i propagatorami idei pozytywistycznych byli ludzie młodzi, głównie wychowankowie Szkoły Głównej, doskonale zaznajomieni z osiągnięciami filozofii i nauk społecznych z zachodu Europy, publicyści i pisarze, jak Aleksander Świętochowski - przywódca młodych pozytywistów, publicysta i pisarz - redagował pismo "Prawda", Adam Wiślicki - redaktor "Przeglądu Tygodniowego", Piotr Chmielowski - publicysta i historyk literatury, Eliza Orzeszkowa, Bolesław Prus, Henryk Sienkiewicz - publicyści i wielcy pisarze .
Poglądy i dążenia pozytywistów kształtowały trzy czynniki:
1. klęska powstania styczniowego i represje carskie wobec jego uczestników (likwidacja Królestwa Polskiego, powszechna rusyfikacja, zesłania na Sybir, konfiskaty majątków)
2. Przemiany społeczno - ekonomiczne.
• koniec feudalizmu początek kapitalizmu
• reforma uwłaszczeniowa
• przeludnienie wsi
• migracja do miast, a nawet emigracja
• rozwój przemysłu
• powstanie nowych klas społecznych: burżuazja, robotnicy, inteligencja.
3. Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
A właśnie:

Teorie filozoficzne uczonych zachodnioeuropejskich.
John Stuart Mill - przedstawiciel empiryzmu, Herbert Spencer - twórca filozofii ewolucjonizmu - twierdził, że rozwojowi podlega cały wszechświat a przemiany dokonują się stale i stopniowo. Henryk Tomasz Buckle - autor "Historia i dzieła cywilizacji w Anglii". Główną myślą tego dzieła było przekonanie, że historię tworzą nie wybitne jednostki, ale jest ona procesem rozwoju społecznego, Hipolit Taine - zwolennik empiryzmu wiedzy doświadczalnej dowodził, że działalność człowieka wyznaczają: klimat, właściwości psychiczne, środowisko, moment historyczny.
Teorie Marksa i Engelsa tworzące tzw. materializm dialektyczny. Zakładały one rewolucyjny sposób przeobrażenia świata, twierdził że nie świadomość ludzi decyduje o ich bycie lecz byt społeczny określa ich świadomość.
Program polskiego pozytywizmu obejmował:
1. trzeźwość polityczną : zaniechanie walk zbrojnych o niepodległość
2. zachowanie umiaru w manifestowaniu spraw narodowych wobec zaborców, a nawet całkowite podporządkowanie się zaborcom, czemu dają wyraz w "Tece Stańczyka"
3. solidaryzm społeczny
4. asymilacja mniejszości narodowych, a zwłaszcza Żydów
5. emancypacja kobiet
6. a organiczna (od podstaw rozwój gospodarki kraju)
7. a u podstaw, praca oświatowa wśród ludu

Rola publicystyki w kształtowaniu się idei pozytywistycznych.
Prasa odegrała ogromną rolę w kształtowaniu się idei pozytywistycznych. Zastępowała ona likwidowane instytucje kulturalne i naukowe. Mogła przybliżyć ludziom sytuację polityczną i społeczną. Wśród prasy wyłoniły się dwa ugrupowania: "Stara prasa" i "Młoda prasa". Większość pisarzy ściśle współpracowała z czasopismami. Do najpopularniejszych należały wówczas: "Kurier Warszawski", "Przegląd Tygodniowy", "Niwa". Zaostrzył się też spór "młodych" i "starych" po wydaniu manifestu "młodej" prasy pt. "My i Wy" A. Świętochowskiego. Autor rozpoczyna artykuł od porównania obu obozów. Mówi: "my
Nick:do zonka Dodano:2004-12-18 00:53:51 Wpis:żal mi Ciebie koleszko z kilku powodów:
-jestes analfabetą
-mówisz ze składy uwazane sa za za***iste ciekawe kto tak mówi ?
-nie masz pojecia o graffiti widac to w twoich wypowiedzaich
Więc nie mow mi ze ktos ma cokolwiek kserowac od dolara czy kogos tam tylko weź sie sam za siebie i wyciągnij kasete meza z walkmena
Nick:ZONK Dodano:2004-12-18 00:10:59 Wpis:***owe te kawałki wasze w sumie leprze niż reprezentacja tomaszowskiego hh ale i tak niski poziom więc ***nia a co do nowych fotek z zamościa to super są wymiataja więc takie składy jak BOM,IH,TA,CS,KRS3K, które są w naszym mieście podobno super wy***ane a przynajmniej sie za takie uważają to kórwa parodia w poruwnaniu do tych fotek z zamościa kórwa tomaszowskie błazny nauczciw sie malować albo dajta se spokuj bo mi miasto tylko szpecicie hłamami swoimi uczcie sie np: od Dolara a nie ***nie malujecie i piszecie po murach ...CRU KING... kórwa miejska parodia
Nick:Glenio Dodano:2004-12-17 21:54:28 Url:http://mp3.wp.pl/p/strefa/artysta/21328.html Wpis:....2 nowe kawałeczki do zassania..
Nick:małpka bongo Dodano:2004-12-15 22:13:48 Wpis:COOO TYYY PIIIERDOLISSZ TA??
Nick:Małpa Dodano:2004-12-14 10:04:36 Wpis:ktoś się podał za mnie i uciułał giecika za bardzo:P
Nick:Gruby Biały Pies Dodano:2004-12-13 10:32:13 Wpis:Ruszyła akcja RAProPUBLICA! - Zapraszamy na www.311pro.com gdzie możesz pobrać pełne albumy:
- "2razyPe - Bezczelnie"
- "Zeto/FORT-E - Dziennik vol.1"
Od tej pory wszystkie wydawane albumy już w dniu premiery będą całe dostępne w mp3.
Prześlij to wszystkim zainteresowanym dobrym podziemnym hiphopem. Dzięki!
Nick:BLUMOKO Dodano:2004-12-12 21:55:25 Wpis:yy uu ee iii fff yyyy uuu eeeeiii oooo wwww ssss uuuuu ruzumisz nomak yyy uuu eeeee iiii oooo...BEZ ODBIORU
Nick:@ Dodano:2004-12-12 16:46:21 Wpis:u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u
Nick:@ Dodano:2004-12-12 16:45:50 Wpis:u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u
Nick:@ Dodano:2004-12-12 16:45:10 Wpis:u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u
Nick:@ Dodano:2004-12-12 16:45:08 Wpis:u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u ciu łany łany giecik pek pęk-----u ciu łany łany giecik pęk pęk-----u
Nick:.. Dodano:2004-12-12 14:51:16 Wpis:czego dział ih nie chodzi>???
Nick:outsider Dodano:2004-12-11 23:55:42 Wpis:o ****a
o ****a
***a wata ta stronka NOMCIU.wy*****ol ja na madagaskar i ***. czajna po c***a ty sie pakujesz w takie GOWNO.potrzebne ci to zeby ludzie po tobie jechali tak jak po NOMCIU. to ***owe jak kutas.oki.pozdro.zyjcie jak umiecie ĆIEĆIE .POZDRO OUTSIDER
Nick:TA FAMILIJA RODZINA CREW Dodano:2004-12-11 18:11:32 Wpis:sratatata kręcim bata hwdp szukać nas na parkowej ławce bo my czekamy na dostawce
Nick:BOM_bastic Dodano:2004-12-10 16:16:36 Wpis:..jeśli chodzi o ostatnią prace BLUMa ("KOŃ" na GS-ach) no to bardzo ładna w sumie to jaki twórca taka praca!!! PIĘKNIE UZWIERCIEDLIŁEŚ W NIEJ BLUM SWÓJ RYJ bardzo odzwierciedla twojego ryja i to iiiihhhhhiihhhhhhhhhiiiiiiiihhh poprostu wspaniała praca niemogę się na nią napatrzeć jak wracam z L.O to specjalnie idę okrężną drogą by zobaczyć na gieesach RYJ BLUMA koleszki z TA famili rodziny i jak ich tam jeszcze kórwa złał no POWODZENIA W DALSZEJ TWÓRCZOŚCI AUTOPORTRETÓW
Nick:pan M. Dodano:2004-12-09 18:47:20 Wpis:BLUM o ****A!!!!!!!! WYPAS!!!!!!(opinia na temat ostatniej pracy bluma)
Nick:ZGADNIJ KTO ihihihihihih Dodano:2004-12-09 18:23:45 Wpis:NOMAK PSIE WY NIEUMIECIE MALOWAC TO PO PIERWSZE A PO DRUGIE JUŻ CIE NIELUBIE!!!!!!!!
Nick:Nomak Dodano:2004-12-08 21:23:48 Wpis:co wy na zamojskie prace mogą być nie ? :P mają jeszcze pare ciekawych hera na zoo..
Nick:Małpa Dodano:2004-12-08 19:19:55 Wpis:ciekawa stronka aaai
Nick:dzola$ Dodano:2004-12-08 08:56:30 Wpis:po c*** wam te wpisy po***ane?
kuudeeeeeeeee
jok wymiata, ****a , szmata
white nigga
beon pizz
Nick:BEON IH Dodano:2004-12-07 22:41:40 Wpis:sory ja spalony jestem z IH RODZINY CRU czrny murzyn bo pale i pale KTO WIDZIAŁ MOJE WARKOCZYKI wy***iste co nie

POZDRÓWKI BOM oraz IH CRU TA CRU giecik pęk pęk hehe
Nick:IHA czarne czarnuchy Dodano:2004-12-07 16:55:10 Wpis:ty pyto pusta MURZYN sie pisze przez ER ZET... lolo
« 1 2 3 4 5 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 140 141 142 143 144 »