« 1 2 »
Nick:Nagato Dodano:2013-07-01 13:22:56 Url:http://genialne.eu/fryzjerskie-fotele/ Wpis:Pod koniec I wojny światowej Japonia, rozwijająca swoją marynarkę wojenną od końca XIX wieku, zaczęła mieć aspiracje dołączenia do grona największych potęg morskich, rozpoczynając budowę 16 nowoczesnych pancerników i krążowników liniowych (program 8+8). Jednak na skutek postanowień rozbrojeniowego traktatu waszyngtońskiego z 1922, ograniczającego światowe zbrojenia morskie, z nowych okrętów ukończono jedynie dwa pancerniki typu Nagato uzbrojone w działa kalibru 410 mm (w fazie niezrealizowanych planów pozostały m.in. projekty pancerników "Nr 13" uzbrojonych w działa 460 mm, o wyporności 47,5 tys. ton). Flota japońska została ustawiona w drugim rzędzie w stosunku do brytyjskiej i amerykańskiej i była od nich znacznie słabsza, zwłaszcza pod względem pancerników, upatrywanych wówczas jako okręty stanowiące o sile flot.
Nick:Sovereign Dodano:2013-05-29 10:51:49 Url:http://www.spomis.com.pl/wyposazenie-salonu-fryzjerskiego/ Wpis:„Należał więc już do okrętów nowego typu, mianowicie budowanych z wyliczenia” itd. itp. Bez mała półtorej kolumny druku, w której rozmaite uproszczenia mieszają się z półprawdami (jak ta o rzekomo przestarzałej metodzie rysowania wręgów na klepisku w skali 1:1 i dobierania wg nich dębowych krzywulców, a naprawdę powszechnie wykorzystywanej przy wszystkich „naukowych” sposobach projektowania nadal w XIX w., ponieważ nie mającej nic wspólnego z „wyliczeniem” czy jego brakiem), które ma nam udowodnić, że to Holendrzy byli prekursorami obliczeniowego sposobu konstruowania okrętów. Widać z tych uwag, że autorka nie zna zupełnie najnowszej literatury na ten temat, ale przede wszystkim nie rozróżnia teorii budowy okrętu od zbierania w tabele szczegółowych wymiarów wszystkich belek mierzonych na żaglowcach, które okazały się w służbie udane, co pozwalało na ich bezpieczne powielanie. Jednak już wiara w możliwość dowolnego skalowania tych danych w górę i w dół, dla budowania jednostek całkiem innych wielkości, okazała się oparta na fałszywych przesłankach. Siła holenderskich szkutników z XVII w. wcale nie polegała na rozpoznaniu jakichś uniwersalnych algorytmów obliczeniowych, tylko na śmiałości, rozsądku, doświadczeniu i pomysłowości. Wzory, o których pisze pani Pastorek, stosowano we wszystkich marynarkach, ale Holendrzy wykorzystywali je lepiej dzięki gigantycznemu doświadczeniu. Te „szczegółowe wyliczenia matematyczne” Cornelisa van Yka to poziom tabliczki mnożenia, więc ich wartość nie polegała na tym, co z nich wychodziło, ale na wiedzy, co do nich należało wstawić!
5. Autorka zabawnie plącze się na temat „pierwszeństwa” w wymyśleniu szyku liniowego. Najpierw twierdzi, że „pierwszeństwo w tej dziedzinie należy jednak do Holendrów” i podpiera się bardzo złą polską książką by móc użyć cytatu: „Niewątpliwie pierwszeństwo w uszykowaniu okrętów do walki w linii należy przypisać zatem także Holendrowi, admirałowi Martinowi Tromp, który w 1639 zastosował tego rodzaju taktykę”, by potem przyznać, że „Jak w istocie było naprawdę, tego się pewnie nie dowiemy”, chociaż konkluduje, iż „rozważania na temat, kto pierwszy wprowadził w powszechne użycie szyk liniowy są tematem na odrębny, znacznie dłuższy artykuł”. Mam nadzieję, że ja już go nie dożyję, ale serdecznie radzę pani Pastorek, by jednak zechciała w razie czego zajrzeć zarówno do SPECJALISTYCZNEJ literatury angielskiej, w której obowiązuje dogmat o bezwzględnym pierwszeństwie Anglików w tej mierze oraz do portugalskiej, opowiadającej o używaniu szyku liniowego przez Portugalczyków na grubo przed Holendrami i Anglikami!
6. Pisanie o „wyporności” wymienianych okrętów (De Zeven Provinciën, Sovereign of the Seas) jako wynoszącej odpowiednio 1427 ton i 1410 ton przyprawia o wymioty. Wielka szkoda, że pan Koczorowski, kompletnie nie rozumiejący owej wielkości, jest dla autorki autorytetem. Oczywiście nie śmiem odsyłać do mojej rozprawy na ten temat na Forum Okrętów Wojennych (zdaję sobie sprawę, że jest zbyt ciężka i nie do strawienia dla kobiety), więc pewnie już na zawsze będziemy obdarowywani tą fałszywą wypornością, lecz pani Pastorek, jako znawczyni języka holenderskiego, sama powinna kiedyś dojść przynajmniej do tego, iż „hol in het ruim” to głębokość ładowni, a nie żadne zanurzenie.
Nick:Canada Dodano:2013-05-21 16:52:08 Url:http://www.twoj-taras.pl/podlogi-drewniane.html Wpis:od jego nadzorem projekt wreszcie ruszył z miejsca - w roku 1875. W pierwszym roku jego kadencji wybudowano 800 km torów. W kolejnym roku mimo powodzi udało się zbudować kolejnych 673 km oraz dodatkowe 177 km regionalnych odnóg. Spółka budująca kolej miała dług w wysokości 400 000 dolarów, którego termin płatności upływał 10 lipca 1885 roku o godzinie 15, na godzinę przed tym terminem Izba Gmin przyznała spółce pożyczkę. Wkrótce - 7 listopada 1885 - w niespełna w cztery lata po pierwotnie wyznaczonym terminie linia zachodnia i wschodnia spotkały się w Craigellachie, w miejscu Eagle Pass (Orla Przełęcz) w Kolumbii Brytyjskiej. Najbliższą stację nazwano właśnie Craigellachie, nawiązujące do nazwy szkockiego miasteczka będącego symbolem wytrwałości w pokonywaniu trudności. Ostatni gwóźdź wbił Donald A. Smith, prezes spółki. Kolej Transkanadyjska połączyła Montreal z Vancouver, rozpoczynając nową erę w gospodarce Kanady. Negatywnie odbiło się to na tradycyjnym stylu życia rodowitych mieszkańców. W czasie budowy, wznoszono miasta i miasteczka, a rdzenną ludność przesiedlano do rezerwatów. W budowie uczestniczyło tysiące Chińczyków, których wiele zginęło, szczególnie przy budowie trudnego odcinka przez Góry Skaliste (m.in. budowa tuneli), oraz zachorowało pracując w mroźnych i śnieżnych warunkach środkowej Kanady.
Nick:Pellet cena Dodano:2013-05-20 17:55:07 Url:http://segmentoweogrodzenia.pl/news/pellet-cena-dobra/ Wpis:Podczas I wojny światowej kolej odegrała dość istotną rolę, gdyż ułatwiała znacznie transport zarówno towarów jak i żołnierzy. Na ziemiach leżących obecnie w Polsce widać było znaczną różnicę pomiędzy budową kolei przez Niemców i Rosjan. Pas przygraniczny po stronie niemieckiej posiadał gęstą sieć kolejową ułatwiającą transport dodatkowo wyspecjalizowane ekipy niemieckich wojsk kolejowych potrafiły w bardzo krótkim czasie praktycznie bez wykonywania prac ziemnych budować prowizoryczne linie kolejowe. Z kolei po stronie rosyjskiej pas graniczny był pozbawiony linii kolejowej co ułatwiało obronę, ale równocześnie bardzo utrudniało atak i przegrupowanie wojska. Podczas wojny cześć linii w rejonie przygranicznym została przebudowana z dwutorowych na jedno powstały również nowe linie szczególnie wąskotorowe. W listopadzie 1918 w wyniku zakończenia I wojny światowej w Europie Środkowej powstały nowe państwa, między innymi Polska oraz Wolne Miasto Gdańsk. Sieć kolejowa musiała być zorganizowana praktycznie od nowa, gdyż w wyniku powstania nowych granic część do tej pory lokalnych linii stała się międzynarodowa. Dodatkowo sieć kolejowa składała się z fragmentów, które miały lepsze połączenie z sąsiednimi krajami niż z Polską. Ponadto istniały odcinki odcięte od reszty kraju.
Nick:Bermud Dodano:2013-05-09 15:24:30 Url:http://www.cl.edu.pl/calun-turynski/ Wpis:Ożaglowanie bermudzkie – rodzaj ożaglowania skośnego z trójkątnym żaglem przymocowanym likiem przednim do masztu i dolnym do bomu. Obecnie najpopularniejsze, ze względu na łatwość obsługi i dobre własności aerodynamiczne. Na kursach ostrych (bajdewind) pozwala na bardzo efektywne wykorzystanie siły aerodynamicznej, jednakże na kursach pełnych (baksztag i fordewind) nie osiągnia tak dobrych parametrów aerodynamicznych jak np. ożaglowanie rejowe, czy gaflowe.
Nick:bounty Dodano:2013-05-09 15:21:31 Url:http://www.cl.edu.pl/calun-turynski/ Wpis:W innym kierunku poszedł rozwój żagli w północnej Europie. Żeglowano głównie po Bałtyku i Morzu Północnym. Zarówno łodzie skandynawskie, jak i wczesnosłowiańskie korzystały głównie z pojedynczego żagla rejowego, a napęd wiosłowy był napędem pomocniczym. Odwrotnie niż u Greków – żagiel rejowy był tam bardziej smukły, a do tego płaski, co umożliwiało żeglowanie półwiatrem. Był refowany od dołu na refbanty. Także późniejsze handlowe kogi, początkowo tylko z jednym, a potem jeszcze z dodatkowym małym masztem z przodu, miały żagle rejowe i nie używano na nich wioseł. Burzliwy, zimny Bałtyk i Morze Północne wykształciły inny typ żaglowca. Natomiast w wysuniętej na zachód Portugalii zastosowanie znalazły zarówno żagle łacińskie, jak i rejowe, często występujące w konfiguracji na jednym statku. Tam oddziaływał Atlantyk i żegluga pasatowa na Azory. Żagiel rejowy był rozpięty na poprzecznym drzewcu przymocowanym w połowie do masztu, po którym wciągało się go w górę i opuszczało w dół. Żagiel łaciński miał długą, skośną reję zamocowaną krótkim stropikiem do dziobu łodzi lub pokładu, a mniej więcej w połowie długości do niskiego masztu na topie. Lik dolny był wolny.
Nick:Enn Dodano:2013-05-07 13:52:55 Url:http://salonambience.pl/myjnia-fryzjerska Wpis:Widzieliście ją już wszędzie: u dentysty, na ulotce reklamującej kursy i szkolenia, w reklamie zupy, suplementów diety, soków Hortex i zielonej herbaty. Kim jest dziewczyna, której zdjęcia występują w wielu polskich reklamach?
Nick:Anastazy Dodano:2013-04-29 16:52:37 Url:http://www.sklepdlh.pl/deski-tarasowe Wpis:Na zjeździe wybrany członkiem Biura Organizacyjnego i sekretarzem KC, ale 1 grudnia 1934 został zastrzelony przez bolszewika Leonida Nikołajewa. Wielu historyków uważa, że zabójstwo Kirowa było zlecone przez Stalina i zorganizowane przez NKWD. Zarzut uczestnictwa w spisku postawiono wielu dawnym działaczom podczas wielkiej czystki. Pochowany w murze Kremla, jego nazwiskiem nazwano liczne przedsiębiorstwa i miasta (Kirow w Rosji, Kirowabad w Azerbejdżanie, Kirowohrad na Ukrainie).
Nick:Jegermaister Dodano:2013-04-23 15:37:49 Url:http://stolyogrodowe.com.pl/elewacje-drewniane-dlh/ Wpis:Badania fokusowe. Zostały chyba wymyślone tylko po to, żeby dać jakieś zajęcie bezrobotnej rzeszy socjologów i psychologów, jaką co roku wypluwają wszystkie uniwersytety i szkoły tzw. wyższe w całym kraju. Skoro już przyjmuje się uznawać obie te dziedziny wolnomyślicielstwa za nauki, to ludzi je uprawiających wypadałoby traktować z szacunkiem równym fizykom czy filozofom. Sadza się więc ich razem w wielkich salach wypełnionym żywą opinią publiczną, na szyje nakłada krawaty i smycze z nadrukowanym logo i każe się w tej opinii poruszać.
Nick:xasc Dodano:2013-04-23 11:57:22 Url:http://drewnotarasowe.pl/tarasy-kompozytowe/ Wpis:Czarcie Drzewa to silni przeciwnicy. Niestety na minimapie pozostają niewidoczne i często zabijają przechadzających bohaterów nim zdasz sobie sprawę z zagrożenia. Dlatego, zawsze gdy jakieś odkryjesz, ustaw na nim (choćby zerową) flagę ataku. Dzięki temu będą doskonale widoczne i widząc podążającego w ich kierunku bohatera, będziesz mógł pomóc mu w tej trudnej walce.
« 1 2 »