JAK TO SIĘ ROBI W PL - garść wskazówek dla kuratorów
http://videoart-poland.blogspot.com/ 

WSKAZÓWKI DLA KURATORÓW

NALEŻY PAMIĘTAĆ ŻE SZTUKA NALEżY DO ARTYSTY, DO KURATORA SPRAWY ORGANIZACYJNE. DOPIERO PóźNIEJ NALEżY PRZYSTąPIć DO PUNKTU 1.

1. należy wybrać jeden z projektów lub zastanowić się nad nową formułą spotkań, połączyć zawarte w ofercie elementy projekcji i warsztatów w jeden projekt, który może uwzględniać w pewnym zakresie moją kooperację z innymi osobami. można pomyśleć nad aranżacją przestrzeni - stworzeniem instalacji, które będą częścią stałą wystawy [tu daję wolną rękę kuratorowi, który także ma przestrzeń do tworzenia, choć nie musi z niej korzystać].

2. należy skontaktować się i ustalić wstępnie termin, kosztorys, wymagania techniczne [od organizatorów oczekuję nagłośnienia i projektora multimedialnego, dysponuję sprzętem komputerowym, oprogramowaniem potrzebnym do warsztatów i oczywiście materiałami wideo]. przy kosztorysie nie należy zapominać o godnym wynagrodzeniu dla siebie :)

3. należy napisać wniosek o dofinansowanie i złożyć go jako projekt stworzony wraz z instytucją [jedną, lub kilkoma] związaną ze sztuką, lub edukacją. prowadzę działalność gospodarczą, więc upraszcza to księgowość.

4. jeśli budżet zostanie zatwierdzony i uzyskacie dotację należy skontaktować się aby potwierdzić, lub skorygować termin wydarzenia. jeśli nie zostane zatwierdzony należy próbować nakłonić sponsorów do wsparcia projektu. należy wtedy pamiętać że uwiarygadnia Was jedynie instytucja z którą współpracujecie, a do sponsorowania skłania donatora jedynie wymierna korzyść reklamowa - miejsce na plakacie, baner w widocznym miejscu - nie koniecznie przy galerii. może instytucja dysponuje takim potencjałem, który da się przekształcić na wsparcie sponsorskie. sponsorów generalnie rzadko interesują takie gratyfikacje jak logo na katalogu. należy widzieć całą sprawę jego oczami, a to nie takie proste! można kontaktować się i prosić o radę :)

5. kiedy mamy już budżet wykonaliśmy 80% pracy - wspólnie teraz przystępujemy do promocji wydarzenia z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. dobrze jeśli pozyskamy sponsorów medialnych, którym trzeba zapewnić miejsce na plakatach i innych materiałach reklamowych i archiwalnych [katalog].

6. wydarzenie następuje w chwili kiedy 90% pracy jest za nami. to już czyste obcowanie ze sztuką.  
Dodał : lalal
Data dodania : 2007-05-28 00:00:00
Komentarze
Nie ma żadnych komentarzy.