Czołowi producenci telefonów komórkowych odrobili w trzecim kwartale straty z początku roku. Tym samym pięć firm - Nokia, Motorola, Samsung, Siemens i LG Electronics – kontroluje aż 76,6% światowej sprzedaży.
Rynkowe udziały Nokii praktycznie nie uległy zmianie: aż 35% telefonów komórkowych sprzedanych na świecie w trzecim kwartale bieżącego roku nosiło logo fińskiego giganta. Motorola zanotowała wzrost sprzedaży o 28%, dzięki czemu udział firmy w światowym rynku wzrósł do 15,5%, co daje drugie po Nokii miejsce. Na trzecim miejscu umocnił się Samsung, kontrolujący już 11,5% światowej sprzedaży. Wzrost znaczenia koreańskiego producenta to efekt rosnącego popytu na modele klasy high-end. Pierwszą piątkę branży zamykają Siemens i LG Electronics z udziałem odpowiednio 8,7% i 5,8%. Z czołówki wypadło Sony Ericsson.
Według IDC, sprzedaż „komórek” w trzecim kwartale 2003 r. była o 21,2% wyższa, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wcześniejsze prognozy przygotowane przez firmę Strategy Analytics zakładają, że w tym roku na całym świecie nabywców znajdzie aż 492 mln sztuk telefonów komórkowych.
Rynkowe udziały Nokii praktycznie nie uległy zmianie: aż 35% telefonów komórkowych sprzedanych na świecie w trzecim kwartale bieżącego roku nosiło logo fińskiego giganta. Motorola zanotowała wzrost sprzedaży o 28%, dzięki czemu udział firmy w światowym rynku wzrósł do 15,5%, co daje drugie po Nokii miejsce. Na trzecim miejscu umocnił się Samsung, kontrolujący już 11,5% światowej sprzedaży. Wzrost znaczenia koreańskiego producenta to efekt rosnącego popytu na modele klasy high-end. Pierwszą piątkę branży zamykają Siemens i LG Electronics z udziałem odpowiednio 8,7% i 5,8%. Z czołówki wypadło Sony Ericsson.
Według IDC, sprzedaż „komórek” w trzecim kwartale 2003 r. była o 21,2% wyższa, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wcześniejsze prognozy przygotowane przez firmę Strategy Analytics zakładają, że w tym roku na całym świecie nabywców znajdzie aż 492 mln sztuk telefonów komórkowych.
