wojtek: nie wszystko tak samo bo wszystko testowane wlasnorecznie i wiele patentow jest nowych i pozmienianych.
co do odleglosci zaworow od tlokow to przeczytaj: "Zawory przy wałku 555 przyśpieszonym o ~5st nie spotykają się z tłokami (brakuje ponad 1mm). ". Najlepiej sobie naladowac gruba warstwe smaru albo plasteliny na tloki, wstepnie przykrecic glowice, popychacze i klawiature i pokrecic walem rekami. po rozebraniu zawory zostawia slad na smarze lub plastelinie i od razu mozna zobaczyc czy trzeba robic frezy na zawory czy nie. przy glowicy nizej 5mm i walku 555 brakuje jeszcze sporo. wydaje mi sie ze kazdy maluch jest inny i najlepiej sprawdzic testem ;]
1.nie kumam z opisu o co chodzi z tym skracaniem osłon popychaczy, można by to jakos zobrazować?
wyglada to tak ze oslona popychacza jest krotsza dlatego ze na srodku material jest zgnieciony /pofaldowany/ a osiagnalem to sprasowujac caly popychacz gdy srodek byl rozgrzany do czerwonosci spawarka. najlepiej zeby material wylazl na zewnatrz zeby nie bylo oporu dla oleju
2.dlaczego nie ma popartej wykresem z hamowni charakterystyki silnika?
a skad mam wziac hamownie? moze kilka osiagow skad te 40KM: do 100km/h wg licznika ponizej 18s, na kilometr ok 38s. v max nie ustalona ale na oponach 155/70 ok 135-140km/h /osiagniete wg licznika/.
3. Dlaczego są seryjne gniazda i zawory ssące?
bo tak najtaniej i najszybciej.
|