|
o s5 rozmawiaja samorzadowcy z kudowy do Wroclawia
Golak: Panie Przewodniczący, Wysoki Sejmiku, chciałbym złożyć zapytanie dotyczące drogi S5, ale przedłużenie tej drogi z Wrocławia przez Kłodzko, Międzylesie do granic państwa w Boboszowie. I tutaj, po prostu, chciałbym poznać opinię i stan aktualny prac, jeżeli Pan Wicemarszałek Wild byłby uprzejmy, to myślę, że to jest właściwy moment, żeby o ta sprawę zapytać, ponieważ jest ukończone opracowanie w tej chwili przez krakowską firmę, która wygrała przetarg, a z drugiej strony, pamiętamy wszyscy, że to jest jakby w ciągu drogi krajowej nr 8, która jest właśnie drogą śmierci i jeżeli na tej drodze, na odcinku z Kłodzka do Wrocławia, do dzisiaj straciło życie już 30 osób, w 2007 roku, od stycznia do dnia dzisiejszego 30 osób, trzy ostatnie ofiary śmiertelne dwa dni temu, to bardzo bym prosił, żebyśmy byli co pewien czas informowani o przebiegu tych prac, czy to jest w ogóle możliwe. Bo boję się, że będziemy się licytować na drogi śmierci, a ta akurat w przebiegu z Wrocławia do Kłodzka ma następująco obliczone częstotliwości przejazdu samochodów: Wrocław, ul. Karkonoska 65 tys. pojazdów na dobę, Bielany – Łagiewniki ok. 16 tys. na dobę i z Łagiewnik do Kłodzka ok. 9 tys. na dobę. Więc myślę, że nie ma co się licytować, tylko trzeba tą S5 się zająć. Ja wiem, że to nie jest nasze zadanie, to nie jest droga wojewódzka, ale jest to po prostu droga śmierci, którą musimy podjąć niemalże rękawicę i doprowadzić do skutecznego finału, jakim będzie rozpoczęcie budowy drogi szybkiego ruchu. Dziękuję.
P.Wild - Zgadzam się, że jest to droga śmierci, jest to droga, na której ginie 10% mieszkańców Dolnego Śląska rokrocznie i w tym roku będziemy mieli stuprocentowy wzrost wypadków śmiertelnych na tej drodze, jeżeli rzeczywiście ta tendencja się utrzyma. To wszystko jest prawda, ale nasze możliwości tutaj są trochę ograniczone.
"Plan budowy autostrad ? Oni nie zbudują żadnych autostrad. Niech lepiej chociaż namalują paski na tych drogach co są" -- Ryszard Bugaj, około roku 1991.
|